SORTIDA A LES DEVESES DE SALT PART 3: ENRREGISTREM SONS + ACTIVITAT



Hola famílies, aquí tenim la tercera activitat de la sortida realitzada, consistia a captar els sons de la naturalesa. Perquè surtis bé vam haver d'estar amb molt de silenci, encara que algun altre riure se'ns escapava, de lo bé que ens ho estàvem passant!

🍁Aquí us deixem els elements, dels quals vam enregistrar el so.
AIGUA

BAMBU
FULLES


PAL DE FUSTA

VENT


🍁Aquí us deixem la fitxa d'activitat que els hi vam fer els infants al dia següent, i l'explicació amb imatges.




FITXA:



Títol Activitat
Escoltem els sons!
Nombre
Edat participants

10 participants
0 a 12 mesos-12 a 24 mesos-24 a 36 mesos.
Espai
Aula
Temps
10-15 minuts
Recursos
MATERIALS:
- Sons de fulles on es trepitgen, pals de fusta picant-se entre ells, pedres picant-se entre elles, pals de bambú picant-se entre ells i aigua del riu.
- Un grapat de fulles.
- Dos Pedres
- Un recipient d’aigua
- Dos pals de fusta
- Dos pals de bambú
-Projector
-Diapositives de fulles, pals, riu, pedres i bambú.
-1 Recipient verd
-1 Recipient vermell
HUMANS:
-3 docents
Objectius
1-1 Descobrir els diferents sons de la natura dins de la tardor.
1-2 Identificar els sons amb el nom dels elements ficats amb angles i català, amb la imatge corresponent i viceversa
1-3 Saber relacionar la imatge amb el so.
0-1 Anys
2-1 Saber discriminar sons agradables i desagradables.
1-2 Anys
3-1 Identificar el so amb l’experimentació a traves dels propis elements.
2-3 Anys
4-1 Trobar els objectes corresponents al escoltar el so.
Desenvolupament de l’activitat
Amb aquesta activitat volem treball el sentit de la vista i l'oïda.
Asseurem als infants en forma de U davant del projector, seguidament els hi explicarem en què consistirà l'activitat.
L'activitat consistirà que els infants puguin relacionar el so amb la seva imatge (element).
Hi haurà tres docents, els dividirem en dos grups de cinc infants, amb una docent a cada un d'ells, mentre l'altre docent observarà.
Els infants veuran l'element a través d'imatges emeses pel projector, cada una d'elles tindrà el so corresponent que vam enregistrar a la sortida, a cada imatge hi haurà escrit el nom de l'element amb català i anglès, aquestes paraules les llegirem dos cops per tal que sàpiguen com es pronuncien i que volen dir.
Així doncs relacionar el so amb la imatge i la paraula i viceversa.
A cada franja d’edat hi haurà una petita variació.
0-1 ANYS: Els  i ficarem els elements per terra, seguidament hauran d’anar tocant-los un per un, per tal que facin soroll, llavors els hi farem classificar per sons desagradables (on els ficarem al recipient vermell) i agrades (on els ficarem el recipient verd).
1-2 ANYS:
Els hi farem la mateixa activitat que els infants de 0-1 però amb una variant, hauran d'experimentar amb els elements per tal de reproduir els sons enregistrats ( trepitjar fulles, fer soroll amb dos pals de fusta, picar amb dos pals de bambú, ficar la mà dins d'un recipient amb aigua i moure-la, fer soroll amb dues pedres) així doncs, és una altra manera d'identificar, igual d'efectiva que l'altre, sent una mica més complexa. També en servirà per treballar un altre sentit, com és el tacte.
2-3 ANYS
Als infants de 2-3 els hi farem fer aquestes activitats que hem explicat, afegint també una variant.
Primer hauran d'endevinar quin element correspon a cada so, amb l'experimentació i una vegada ho endevinin els hi ficarem les imatges amb so i les paraules escrites, per tal que, també ho puguin veure d’una forma més visual.
Avaluació activitat
Ha seguit les consignes.
Han participat tots els infants.
S’han divertit.
Ha sigut molt llarga.

Observacions
Auditiu: Escoltar sons dels elements de la natura.
Grau 0: Coneixement. Manipular diferents elements per veure quins sons fan.
Grau 1: exercitacions. Classificar els diferents sons amb agradables i desagradables.
Grau 2: memòria. En recordar-se’n quin era el so que pertany a cada element.
Grau 3: agudesa. Escoltar el so i identificar-lo amb el dibuix que li correspon.
Grau 4: aplicacions. En un temps determinat, emparellar el so amb el dibuix.
Avaluació infants
1-1Ha descobert diferents sons de la natura.
1-2Ha sabut identificar els sons amb el seu nom ficats amb angles i català, amb la imatge corresponent i viceversa, amb menys de tres intents.
1-3 Ha sabut relacionar el so amb la imatge, amb menys de tres intents.
0-1Anys
2-1 Ha sabut discriminar sons agradables i desagradables amb menys de tres intents.
1-2 Anys
3-1 Ha sabut identificar el so, experimentant amb els elements, amb menys de 3 intents.
2-3 Anys
4-1 Ha trobat els objectes corresponents, fent ells el so, amb menys de 3 intents.



EXPLICACIÓ D’IMATGES


🍁🍁🍁🍁







🍁Va ser una activitat molt estimulant, on van aprendre molt!




Comentarios

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  2. bona feina i bona setmana! l'activitat sembla molt xula i en anglès i tot!!! em falten els sons!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

SORTIDA A LES DEVESES DE SALT PART 2 :FREGAT D'ESCORÇA!